Voorwaarden HVNL - Hypnose Vereniging Nederland

Voorwaarden HVNL

Via de link “aanmelden als lid” kan het lidmaatschap bij Hypnose Vereniging Nederland worden aangevraagd. Door het invullen van het aanmeldformulier vraagt u het lidmaatschap aan als volwaardig lid of als aspirant lid van Hypnose Vereniging Nederland (HVNL). HVNL heeft met het IHR afgesproken dat hun alle lidmaatschap, registratie en certificering dossiers beheert en controleert. Alleen een volledig en getoetst dossier geen recht op lidmaatschap. Bij aanvraag lidmaatschap dienen de gevraagde en aanvullende stukken z.s.m. ingezonden te worden als in de welkomstmail aangegeven.

Voorwaarden voor toetreding als volwaardig lid

• Minimum leeftijd 18 jaar
  • Succesvol afgeronde opleiding bij één van de door de HVNL geaccrediteerde hypnoseopleidingen
  • Aantoonbaar 1 jaar of langer werkzaam als hypotherapeut en aantoonbaar meer dan 25 hypnosesessies hebben uitgevoerd
  • Indien minder dan 1 jaar werkzaam als hypnotherapeut dienen aantoonbaar meer dan 50 hypnosesessies te zijn uitgevoerd
  • Kandidaat aanvrager beschikt over een geldig en erkend reanimatie-diploma
  • Kandidaat een Verklaring Omtrent het Gedrag kan overleggen (VOG)
    (hiervoor ontvang je een mail voor een digitale aanvraag)
  • De kandidaat beschikt over een voor het beroep van Hypnose therapeut toegespitste beroepsaansprakelijkheidsverzekering of sluit deze via de vereniging af

Voorwaarden voor toetreding als aspirant lid

• Minimum leeftijd 17 jaar
  • De kandidaat een opleiding volgt bij één van de door de HVNL geaccrediteerde opleidingen en opleidingsinstanties
  • Minimaal 25 sessies afronden in twee jaar.
  • Kandidaat een Verklaring Omtrent het Gedrag kan overleggen (VOG)
    (hiervoor ontvang je een mail voor een digitale aanvraag)
  • Kandidaat aanvrager beschikt over een geldig en erkend reanimatie-diploma

Voorwaarden voor toetreding als bijzonder lid

• Als bijzondere leden kunnen worden toegelaten zij die niet actief werkzaam zijn als hypnotherapeut, maar op grond van kennis of achterliggend netwerk een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de vereniging.
  • Een bijzonder lid kan worden gevraagd door het bestuur.
  • Een kandidaat bijzonder lid kan een verzoek indienen bij het bestuur. Het bestuur besluit over goedkeuring tot bijzonder lid.

Het voldoen aan bovenstaande eisen geeft niet automatisch het recht op toetreding tot de vereniging als lid. Daar waar noodzakelijk kan het bestuur anders beslissen. Vanuit het IHR ontvangt men een mail waar alles dossier stukken naar verzonden dienen te worden. Alle stukken dienen binnen 1 maand overlegd te worden anders vervalt de aanvraag.