Hypnotherapie steeds meer geaccepteerd

Als Hypnose Vereniging Nederland (HVNL) willen we een bijdrage leveren aan het vergroten van de kennis over hypnose en hypnotherapie in Nederland. Behandelingen door hypnotherapie zijn bewezen effectief waardoor er steeds meer belangstelling is voor deze vorm van therapie.

Hypnose Vereniging Nederland onderscheidt zich van andere verenigingen doordat we geaccrediteerde opleidingen voor ‘Directe hypnose’ aanbieden. Hierin hebben wij ons laten inspireren door het werk van Dave Elman. Elman was een van de grootste hypnotherapeuten van de vorige eeuw en heeft ervoor gezorgd dat de principes van inductie terecht zijn gekomen in de hypnotherapie.

In onze geaccrediteerde opleiding ‘Directe hypnose’ wordt de bijzonder krachtig, snel en zeer effectieve methode van Dave Elman toegepast en geleerd. Met directe hypnose is het mogelijk om een klacht in één of twee sessies definitief op te lossen.

Aanmelden bij HVNL

Ben je hypnotherapeut en heb je een opleiding in “Directe hypnose’ gevolgd via een van de geaccrediteerde opleidingen? Dan kunnen je je bij HVNL aanmelden als aspirant- of volwaardig lid. De Hypnose Vereniging Nederland is als agentschap erkend door het International Hypnotherapist Register IHR.
Is je aanvraag goedgekeurd dan vragen we tevens een IHR certificering aan.

Lid worden?

Voorwaarden

Door het invullen van het aanmeldformulier vraag je het lidmaatschap aan als volwaardig lid of als aspirant lid van Hypnose Vereniging Nederland (HVNL). HVNL heeft met het IHR afgesproken dat HVNL alle lidmaatschappen, registraties en certificering dossiers beheert en controleert. Het lidmaatschap van HVNL kan uitsluitend worden verkregen bij een volledig en getoetst dossier. Bij het aanvragen van het lidmaatschap moeten alle vereiste stukken zo spoedig mogelijk worden aangeleverd. In de welkomstmail die je van ons ontvangt geven we aan welke stukken we graag van je willen ontvangen.

Na aanmelding volgt facturatie voor het inschrijfgeld ad € 50,00 en na goedkeuring van de aanvraag volgt facturatie van de contributie. Binnen de eerste 3 maanden van het jaar wordt het volledige jaarbedrag gefactureerd. Daarna naar rato. De financiële verplichting gaat in per datum goedkeuring lidmaatschap doch uiterlijk 3 maanden na aanmelding.

Kosten (prijzen per 2019, wijzigingen voorbehouden):

• Inschrijfgeld € 50,00
  • HVNL in combinatie met IHR lidmaatschap € 200,00 /jaar. Van april – december naar rato.
  • Toeslag per jaar EUR 42,35 voor IHR ivm WKKGZ (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg).
  • Kosten beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering via HVNL € 242,00 /jaar (voorwaarden verzekering)

(genoemde prijzen zijn vrij van BTW)

Voorwaarden voor toetreding als volwaardig lid:

• Minimumleeftijd 18 jaar.
  • Kandidaat heeft zijn/haar opleiding met succes afgerond bij één van de door de HVNL geaccrediteerde hypnose opleidingen.
  • Kandidaat is aantoonbaar 1 jaar of langer werkzaam als hypnotherapeut en heeft aantoonbaar meer dan 25 hypnose-sessies uitgevoerd.
  • Indien kandidaat minder dan 1 jaar werkzaam is als hypnotherapeut, dient hij/zij aantoonbaar meer dan 50 hypnose-sessies te hebben uitgevoerd.
  • Kandidaat beschikt over een geldig en erkend reanimatie diploma.
  • Kandidaat dient een recente VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) te overleggen. (Voor een digitale aanvraag ontvangt u een mail)
  • Kandidaat beschikt over een voor het beroep van Hypnosetherapeut geschikte beroepsaansprakelijkheidsverzekering of sluit deze via de HVNL af.

Voorwaarden voor toetreding als aspirant lid:

• Minimumleeftijd 17 jaar.
  • Kandidaat volgt een opleiding bij één van de door de HVNL geaccrediteerde opleidingen of opleidingsinstanties.
  • Kandidaat zal binnen twee jaar minimaal 25 hypnose-sessies afronden.
  • Kandidaat zal een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) overleggen. (Voor een digitale aanvraag ontvangt u een mail)
  • Kandidaat beschikt over een geldig en erkend reanimatie diploma.

Voorwaarden voor toetreding als bijzonder lid:

• Als bijzonder lid kan worden toegelaten hij of zij die niet actief werkzaam is als hypnotherapeut, maar op grond van zijn of haar kennis of achterliggend netwerk, een waardevolle bijdrage kan leveren aan de HVNL.
  • Een bijzonder lid kan worden gevraagd en voorgedragen door het bestuur.
  • Een kandidaat kan een verzoek tot toetreding als bijzonder lid indienen bij het bestuur. Het bestuur neemt hierover een besluit.

Het voldoen aan bovenstaande eisen, geeft niet automatisch het recht op een lidmaatschap van HVNL. Indien noodzakelijk, kan het bestuur een andere beslissing nemen. Vanuit het IHR ontvang je een email met gegevens waar jouw gevraagde stukken naartoe gezonden kunnen worden.